Šaknų kanalų gydymas

Endodontija – tai dantų šaknų kanalų gydymas. Procedūra atliekama taikant vietinę nejautrą, todėl skausmas nejaučiamas. Gydymo metu iš dantų šaknų kanalų sistemos išvalomos infekuotos masės, kanalai užpildomi hermetiška, biosuderinama medžiaga, atstatomas pažeisto danties vainikas.

Kaip dantų šaknų kanalų sistemoje atsiranda infekcija? Dantis sudarytas iš kietųjų ir minkštųjų audinių. Kietieji audiniai, tai danties emalis, dentinas, cementas. Po danties kietaisiais audiniais slepiasi minkštieji audiniai – pulpa. Pulpa – tai nervinis, kraujagyslinis bei limfinis audinys. Dėl netinkamos burnos higienos, laiku negydytų ėduonies bei periodonto ligų ar netgi dantų traumų infekcija plinta kietaisiais danties audiniais (emalis, dentinas), kol pasiekia pulpą. Kai infekcija pasiekia pulpą iš pradžių jaučiamas danties jautrumas terminiams dirgikliams, vėliau jaučiamas skausmas, jautrumas/skausmas sukandant ar pirštu spaudžiant dantį, dantis gali patamsėti, aplink šaknies viršūnę formuojasi pūliniai, cistos. Taip pat pažeisto danties vietoje gali patinti, pradeda pūliuoti. Pajutus bent vieną iš anksčiau minėtų simptomų, būtina kreiptis į gydytoją odontologą kuo anksčiau, kad išvengtumėte sudėtingo gydymo bei komplikacijų. Kartais infekcija gali būti besimptomė ir virsti lėtine, tačiau net ir atsitiktinai aptikus infekuotą dantį būtinas jo gydymas, kad būtų išvengta komplikacijų.

GYDYMO EIGA

Endodontinio gydymo metu visų pirma įvertinama danties būklė intraoraliai bei rentgenogramoje. Įvertinama danties prognozė, pasirenkama danties gydymo taktika, nusprendžiama, kaip po danties šaknies kanalų gydymo bus atstatomas danties vainikas.

Gydymo metu taikoma vietinė nejautra, todėl procedūros (-ų) metu skausmas nejaučiamas. Danties vainike suformuojama endodontinė ertmė bei surandamos visos danties šaknies (-ų) kanalų įeigos. Šis etapas labai svarbu, nes neradus bent vieno kanalo įeigos infekcija dantyje lieka ir skausmas jaučiamas ir po gydymo.

Danties (-ų) šaknų kanalai paruošiami chemomechaniškai, t. y. išplatinami mašininias instrumentais ir praplaunami specialiais tirpalais. Šio etapo metų iš šaknų kanalų sistemos pašalinamos visos infekuotos masės. Kai šaknų kanalų sistema paruošta, atliekamas jos plombavimas hermetiška, biosuderinama medžiaga – gutaperča.
Norėdami išvengti ilgo, sudėtingo gydymo bei komplikacijų, reguliariai lankykitės pas gydytoją odontologą, kad dantų ir dantenų ligos būtų pastebėtos pradinėse stadijose.